Reklamace šperků – Poradna zlatnické dílny VANTURA
Když jsme založili naši poradnu překvapilo nás, kolik dotazů směřuje na reklamaci šperku. Snažíme se poctivě odpovídat, ale na reklamace šperků nejsme doopravdy žádní odborníci. Proč, to se můžete dočíst v článku našeho blogu Reklamacím šperků nerozumím.
Kdyby vás článek ani níže uvedené odpovědi neuspokojili, můžete využít formuláře dole na konci stránky a my se pokusíme ještě něco dovysvětlit.
Dobry den,
chtela bych se zeptat, zda je mozne reklamovat prsten, ktery byl vyroben na zakazku. Vybrala jsem si u zlatnika prsten, ktery byl z ruzoveho zlata a byl osazen zirkonem. Pozadovala jsem zlato bile i s povrchovou upravou a s jinym, mnou vybranym kamenem.
Kdyz jsem si pro vyrobek prisla, dostala jsem do ruky uplne jiny prsten. Omluva zadna a pouze vysvetleni, ze takto je drahy kamen vice chranen pred vypadnutim. Vysledek vypada moc hezky (cast, kde je kamen zasazeny), takze jsem nemela namitky, ale… Krouzek prstenu ma mnohem mensi hmotu zlata (gramaz), nez bylo na puvodnim modelu. Puvodni model jsem zvolila, kvuli pohodlnosti na ruce, jak hezky sedel a byl prijemny (oble hrany). To muj novy prsten nesplnoval. Na miste mi ho zlatnik obrousil, ale byl velmi neprijemny. Nicmene, prsten byl hezky a ja se opravdu nerada hadam a vypadalo to, ze bude prsten s timto zasahem pohodlny, i kdyz je tenci. Dokonce nebylo doplneno ani potazeni rhodiem, to si pry budu muset zaplatit. Uz toto mi prijde jako velky preslap. Nicmene, na prsten jsem se tesila pres mesic a nechtela sem se hadat, tak jsem si ho doplatila a odnesla. Bohuzel po dni noseni, opravdu neni prijemny na ruce a opravdu stale i po uprave neni tak obly (prijemny).
Ano, vim, je ma chyba, ze jsem se za sebe nepostavila a prsten zaplatila. nicmene za cenu, jakou jsem prsten poridila bych rada to, co jsem si objednala,alespon v tom komfortu.
Ptam se tedy, ma smysl se na vyrobce obracet a nebo je lepsi si priplatit a nechat prsten upravit jinde? Uprimne u vyrobce nemam zajem po jeho jednani utratit uz ani korunu…
Predem Vam dekuji za vyjadreni.
Zuzana
Pěkný den přeji,
pokud tomu správně rozumím, oproti domluvě jste dostala jiný model prstenu, s jiným kamenem a částečně jinou barvou zlata. Ale protože se Vám ozdobná část prstenu společně se zasazeným kamenem líbila, zakázku jste převzala. Navíc nevyhovuje komfort nošení prstenu a jednání zlatníka.
Prakticky samá proti a mínusy.
Přesto bych Vašemu zlatníkovi ještě jednu šanci dal a to ze dvou důvodů:
Jak vždy podotýkám u dotazů tohoto charakteru, berte prosím moji odpověď jako obecnou, protože jsem konkrétní prsten a jeho problém neviděl.
Přátelský zdraví Petr Vantura
Dobry den, bohužel se mi stalo ze po par dnech od koupeni náušnic (1600,-) vypadl kamen. Odnesla jsem do prodejny na reklamaci a po týdnu mi volají, ze je hotovo . Chtějí po me k doplaceni 100,- a jeste mi obě náušnice vyměnili uolne za jiný kamen než jsem zakoupila ! Toto vše se událo 2-3 týdnech . Mohu se bránit jak, pokud chci peníze zpátky a ne náušnice s jinym kamenem ? Mic děkuji
Pěkný den přeji,
vypadnutí kamene z náušnic nebo prstenu je jedna z nejčastějších závad. Nestává se jen u „levných“ šperků, do kterých by si troufl zařadit vaše náušnice. Tento problém se nezřídka objevuje i u diamantových šperků.
U nás ve zlatnické dílně věnujeme zasazování diamantů i ostatních přírodních kamenů zvláštní péči. Proto můžeme deklarovat doživotní záruku na vypadnutí jakéhokoliv kamene ve zlatých špercích, které projdou našima rukama.
Pokud prodejce po opravě předal náušnice s jinými kameny a je to doložitelné, domnívám se, že pokud budete trvat na vrácení peněz, měl by je vrátit. Dále vycházím z předpokladu, že ty samé náušnice, které jste zakoupila původně už na skladu nemá.
Jak se rozepisuji v článku našeho blogu:
Více na:
https://www.vantura.cz/reklamacim-sperku-nerozumim
S přátelským pozdravem __Petr Vantura
Dobrý den,chtěla bych se zeptat jestli mám nárok na nový prstýnek ,když mi z billeho zlata vypadl diamant ne moji vynou.Nechtěla bych aby mi ze zpraveného prstýnku vypadl znova. Děkuji
Pěkný den přeji,
podle Vámi uvedeného to těžko takto na dálku mohu posoudit. Záleží např. na tom jestli je prsten v záruce, v jakém je stavu a zejména na ochotě vašeho prodejce / výrobce vypadlý diamant řešit. Při dnešní převaze strojové výroby zlatých šperků, může být někdy i výhodné nechat prsten pořádně opravit, než ho vyměnit za nový, ale s tou samou technologickou chybou.
Pokud budete přesvědčená o tom, že diamant nevypadl vaší vinou a ve zlatnictví se s Vámi nebaví, můžete zkusit Českou obchodní inspekci, nebo nějakou spotřebitelskou organizaci, které by Vám mohly doporučit vhodný postup.
Přátelsky zdraví Petr Vantura
Dobrý den,koupila jsem zlate náušnice, asi po měsíci mi praskly a to jsem je nosila jen příležitostně. Dala jsem je na reklamaci vratili mi je s dírou že to jinak opravit nejde za rohem jsem si je chtěla nasadit a znovu začali praskat oprava stála 600 Kč dohoda s panem majitelem žádná spíš byl arogantni další měsíc čekání. Když konečně byly opět opravené vzala jsem si je a opět začali praskat jeden den od té doby je mám v krabičce přesně jak mi poradil majitel zlatnictví prý jsou křehké ale nikdo mě neupozornil když jsem je kupovala že jsou tak křehké že je nosit nemůžu a ani na paragonu není gramáž vůbec nevím co delat a na koho se obrátit děkuji za odpověď Martina Košťálová
Pěkný den,
záměr naší poradny je, věnovat se osvětě v oboru zlatých šperků a pohledu na problematiku se šperky z pohledu zlatníka.
Váš problém s náušnicemi je velmi nepříjemný, ale týká se spíše vztahového problému mezi prodejcem a zákazníkem.
Pokud jsou náušnice nefunkční a nedají se prakticky nosit, předpokládám, že je na místě vrácení peněz. Ale jak konkrétně v tomto případě postupovat a odbornější informace by Vám měli sdělit na České obchodní inspekci.
S přátelským pozdravem Petr Vantura